woensdag 12 oktober 2016

Kom binnen...


Lieve lezers,

Eindelijk had ik weer tijd om achter blogger plaats te nemen en onze vooruitgangen te posten.
Want ondertussen is er al weer het een en ander aangepast verandert in en om ons huis.

Zo zijn we afgelopen mei bezig geweest met de kozijnen bij de voordeur en dan met name het afdak wat erboven zit (of juist niet, het is maar hoe je het bekijkt ;-) )


Zoals je hieronder ziet zaten hier een aantal balken in een gelige kleur en niet sierlijke plafondplaten wat echt geen lust voor het oog was.
 
We besloten samen om dit dicht te maken en er een 3 tal spotjes in te plaatsen i.p.v. een hanglamp aan de muur zoals al het geval was. Zo is het hele portaal goed verlicht en als de garagedeur open staat dan zie je in ieder geval iets, en dat met 3watt ledlicht ;-)
   


We plaatsten er 3 okoume watervaste multiplex platen over de breedte zodat we maar 2 naden zouden hebben en dit zo rustig en strak oogt. Hieromheen hebben we een profiellatje (bol) geplaatst zodat de evt. naden aan de zijkant mooi afgewerkt zouden zijn.
Na het schuren van het kozijn en het plafond, is deze laatste 2 keer gegrond, waarna het geverfd kon worden in de bestaande kleur Mergelwit.
De voordeur en garagedeur moeten inmiddels nog steeds geverfd worden in een fris laagje groen maar dat komt volgend voorjaar wel...  



 





Ook hebben we het bestaande naambordje bij de voordeur laten aanpassen.
We hebben er bewust Fam. Fennema in gegraveerd want ook Catrinus z'n oudste dochter, ook al woont ze bij haar moeder en zien we haar niet vaak (want drukdrukdruk), ze hoort er ook bij als ze er is.   



Ondertussen was ik ook nog met een ander project bezig...
Sommige van jullie hebben deze lamp op Instagram al wel voorbij zien komen en deze zou eerst op de logeerkamer komen maar eenmaal gekocht werd ik geinspireerd door een WLS van vorig najaar en daarin stond een exact dezelfde lamp maar dan in héél donkergrijs. Deze hing prachtig boven de landelijke stoelen en tafel, dat ik besloten had deze ook boven onze nieuwe eettafelset te plaatsen.
 
Want eind mei zijn mijn man en ik, nadat we de eettafel hadden gekocht in Wolvega, helemaal afgereisd naar Nieuw-Beijerland om daar onze eettafelstoelen (3) en -bank te halen die we over kochten van Dineke& Cors. (onder IG'ers een bekende ;-))   
 
Maar eerst die rare vieze wit gelakte kleur eraf branden (geen afbeit ;-))

 
Ohh wat een werk!! Waar ben ik aan begonnen...

 
Weken later...

 


Uiteindelijk zie je hieronder het resultaat van de lamp. Na het ontvetten wederom in de primer geverfd en daarna 2x gelakt in Charleston Grey van LeNoiretBlanc. 
Ook de overbuurman heeft er aan bij gedragen dat de lamp stevig hangt. Hij heeft een rond plaatje van staal gelast aan een cv-buis die afgesneden was op de juiste lengte en in het plaatje weer 4 gaten voorgeboord waarna we deze in het plafond met schroeven konden vastzetten. Hier overheen kwam toch een sier-/afdekkapje. 
 
Tadaa! Hier het resultaat als geheel









Ik denk er nog aan om de poten van de stoelen te schuren en grijzer te verven,
meer één geheel met de tafel.
Het is ook nog de bedoeling dat de lijst met Indiaan eraf gaat en er nog iets anders bovenkomt (is al in huis maar vertel ik volgende keer over) en het lampje in de hoek is ook niet meer van deze tijd en gaat weg (oud en oud hé ;-) ) We zijn nog aan het brainstormen over wat we met de houthaard gaan doen, weg of aanpassen en dan kan ik eindelijk los met de wanden want die mogen ook in een sobere kleur.
Genoeg stof nog om te schrijven en te delen met jullie! 
 
Ik neem me voor om de volgende post sneller te plaatsen (zal mijn man blij mee zijn, hahahaa)
Lieve lezers, tot gauw!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten