vrijdag 3 februari 2017

Voorbereidingen


Hoi lieve lezer,

Zoals je misschien wel weet ben ik de afgelopen weken druk bezig geweest om me te orienteren op de nieuwe kinderkamer van onze jongste dochter. 
Ik kan je nog geen eindresultaat laten zien maar wel alvast alle voorbereidingen waar we de afgelopen maanden mee bezig waren :-)

De huidige meubelen van de babykamer staan inmiddels te koop op MP en ondertussen hebben we de nieuwe kast al opgehaald via MP. Dit is een tv-kast geweest, wat ik ga vermaken tot een kledingkast.
Natuurlijk heb ik eerst gekeken naar een mooie oude linnenkast op MP maar daar betaal je vandaag de dag wel de hoofdprijs voor en dat heb ík er niet voor over!
Dus na enig googelen vond ik deze simpele, strakke kast én ook lekker dichtbij huis.
Hieronder zie je de kast zoals het werd aangeboden  

 

Zoals je ziet kunnen de deuren ingeschoven worden in de kast om van alle kanten tv te kunnen kijken. Tegenwoordig geheel overbodig deze kasten, vanwege de platte flatscreens maar wel handig voor andere doeleinden...
Ook hebben we toen gelijk het toekomstige bed en nachtkastje voor de oudste dochter gehaald. Deze is iets groter dan haar huidige dus je begrijpt... de meiden schuiven door qua bedden. 
Ook doen wij een ruil met de jongste, namelijk de slaapkamers. Waar zij nu slaapt is langwerpig en die van ons vierkanter. 


Dit oude bed heb ik de afgelopen weken geschuurd en daarna geverfd met de krijtverf van de Kwantum, Bridal Rose.


 En omdat de bedden van vroeger kleiner waren, was het een zoektocht naar een spiraal- of lattenbodem in de maat 185x90cm....
Maar ook die vond ik bij de kringloop voor een leuke prijs :-)
Ondertussen ook een nieuw matras met deze afwijkende maat besteld en onze oudste kan binnenkort heerlijk als een prinsesje in haar nieuwe bed slapen!

...maar ik ga je alvast een tipje van de sluier vertellen wat mijn inspiratiebron is...
...Ot en Sien!
Jeugdsentiment voor velen dacht ik zo..?!

Binnenkort gauw weer een blog met het eindresultaat natuurlijk!

Wat fijn als je iets terugschrijft!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten