zondag 9 april 2017

Tweede vintage meisjeskamer

Hoi lieve lezer,

Hier weer een blog van mij :-)
Zoals je weet, waren we druk bezig met de slaapkamer van onze jongste dochter en kan je inmiddels vertellen dat deze éindelijk af is.
En we zijn allemaal erg blij met het eindresultaat!

Maar eerst wat foto's van hoe onze slaapkamer was (sorry, let niet op de troep)
 


 
Echt wel toe aan een flinke opknapbeurt! 
De kledingkast is uit elkaar gehaald en naar de stort gebracht. Enkele kledingstukken die in de kast lagen/hingen, zijn naar de kringloop gebracht evenals enkele (meubel)stukken die we niet meer mooi vonden. 

Ik heb eerst nadat het behang was verwijderd, al het houtwerk licht opgeschuurd en daarna gereinigd met StMarc. Gelukkig was alles hier al een keer geverfd en kon ik gelijk los om de schrootjes aan het plafond te verven met de witte krijtverf die we nog over hadden van de kamer van de oudste dochter. Ondertussen heb ik me ook laten adviseren over de verf die op het houtwerk moest komen aan de wand, deur en verwarming. Dit werd de Traditional Waterbased paint mat van P&O in de kleur Evening Shadow. Deze matchte het beste bij het behang wat ondertussen uitgezocht en besteld was en uit Zweden moest komen. 

Hier zie je goed hoe de kleur was (lila/zachtroze) en de eerste laag P&O. 

en hier de tweede laag (boven)


Na al het schilderwerk konden we gaan behangen met deze prachtige linnen lijn van Borastapeter. 
Hier zie je een close-up van het behang 

Na het behang moesten we helaas enige weken wachten op het tapijt. Dit is dezelfde als bij de oudste, Castleton lichtgrijs van de Kwantum en werd door de toen lopende actie gratis gelegd :-)

Zie hieronder het eindresultaat! 








Dit regaal je vond ik bij de kringloop en zag hier wel iets leuks in voor de jongste...

voor
na






Mijn inspiratiebron voor deze kamer is begonnen met deze poster die ik vorig jaar op de plaatselijke rommelmarkt vond. 
Bij de bouwmarkt een halfronde houten lat gekocht en in de eigengemaakte welbekende azijnloogbeits gesmeerd voor een oude look. Vervolgens geplakt en geniet en voorzien van een touwtje en voilà, een schoolplaat.


Ook al zijn de spullen eerst een allegaartje, via een erfenisjes van mij, kringloop, marktplaats, rommelmarkt en de winkel, samen bij elkaar is het een prachtig geheel geworden. En het allerbelangrijkste is natuurlijk dat Riane er blij mee is! 
Vanaf de eerste nacht heeft ze er heerlijk geslapen...zzzz 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten